Tuesday 27 March 2018

Maggi Kupang

Assalamualaikum

Segala puji-pujian kepada Allah s.w.t pencipta sekelian alam. Selawat dan salam ke atas junjungan besar Nabi Muhammad s.a.w serta seluruh ahli keluarga baginda dan para sahabat.

Sekarang ini saya rajin layan variety show Korea. Dari dulu lagi rajin melayan cerita-cerita ini. Mula-mula saya tonton running man, kemudian Infinity challenge. Selepas berhenti kerja saya layan 2days 1night season 3. Paling tak tahan tengok rancangan Korea ini bila scene mereka makan. Aduhai, memang tak tahan tau. Habis punah ranap diet saya. Yang paling menyelerakan bila mereka makan mi segera. Iyalah makanan yang lain tu memang nampak sedap tapi susah nak dapat tengah-tengah malam. Mahal pula tu. Yang paling mudah ialah mi segera. 

Lepas itu, kalau tengok mereka makan makanan laut. Kecur dibuatnya. Jadi timbullah idea saya untuk buat maggi kupang. Saya pun belilah kupang di Telok Mas. Sekilo RM 10. Mahal dah. Dulu sekilo RM 6 saja. Tak mengapalah, dah begitu aturan hidup.

Saya pun masaklah maggi saya dengan beberapa ekor kupang. Sebenarnya tak sedap sangat sebab kupangkan menghasilkan air kalau dimasak. Jadi maggi saya jadi macam tawar. Nak kata tawar tidak juga. Masin sangat. Perencah sudah masin, ditambah pula dengan kupang yang semulajadi masin. Saya fikir bukan tawar dengan rasa masin tapi tawar dengan rasa kari. 

Kena buat lagi untuk dapatkan rasa yang sempurna. Belum berkesempatan. Jom tengok gambar dulu.




Sekian, jumpa lagi!

No comments:

Post a Comment