Monday 26 February 2018

Ikan tenggiri masak sambal dan lobak putih masak air

Assalamualaikum
Lepas saya cerita pasal kedai kecil depan rumah, kita beralih pula ke cerita seterusnya. Masak-memasak!

Iya, memasak. Saya dulu tak suka memasak. Lepas berhenti kerja, tak dapat tidak memang kena masak sebab ayah dan mak nak makan. Kadang-kadang mengelat juga, beli je lauk dah siap masak dekat kedai makan. Hehehe!

Saya masak apa hari ni. Haa jom kita tengok gambar lauk pauk saya. Ringkas je tapi sedap!

Inilah sambal ikan tenggiri. Sedap. Sebab apa sedap? Sebab saya yang masak. Hehehe

Ini pula lobak putih masak air. Saya rendam lama sikit dengan garam. Nak buang pahit. Alhamdulillah tak pahit.

Inilah dia lauk untuk hari ini. Ringkas sahaja.
Alhamdulillah untuk rezeki hari ini. Kenyang perut suka hati. Saya tak letak resepi sebab makanan ini ringkas sangat. Rasanya semua rakyat Malaysia boleh masak masakan ini. 

Jumpa lagi!

No comments:

Post a Comment